Projektowanie i implementacja podestów z krat pomostowych i WEMA

Główne założenia projektowe
Przejścia techniczne i serwisowe spełniają funkcję dróg komunikacyjnych, które mają na celu zapewnienie łatwego dostęp do konkretnych urządzeń czy instalacji. Ich projekt musi zatem opierać się na nieco innych założeniach, niż ma to miejsce w przypadku standardowych ścieżek komunikacyjnych dla ruchu pieszego. Przejścia powinny przede wszystkim gwarantować bezkolizyjność na etapie docierania do serwisowanego sprzętu. Umieszczenie ich na wysokości samych podestów technicznych nie jest wymagane, ale dopuszczalne i w wielu przypadkach wskazane. Integralnymi elementami projektu są schody, drabiny i schody drabinowe.
Podesty z krat WEMA spełniają natomiast funkcję platform technicznych o lokalizacji, która zapewni użytkownikom ergonomiczną pozycję podczas pracy. Pomost powinien się znajdować na wysokości średnio 500-1700 mm nad powierzchnią roboczą. Podesty techniczne powinny zarazem zapewniać możliwość bezpośredniej eksploatacji urządzeń, rurociągów czy armatury, pozwalając zarazem na ich bezpieczną konserwację. Projekt należy więc przygotować w taki sposób, aby każdy element znajdował się bezpośrednio przy sprzętach oraz funkcjonował jako stały element planowanej konstrukcji.
Właściwe rozwiązania montażowe
Prawidłowo dobrane zamocowania spełniają ważną funkcję w budowie przejść technicznych i serwisowych. Podesty z krat pomostowych TWS i GRP cieszą się obecnie bardzo dużą popularnością, podobnie jak konstrukcje o powierzchni z płyt drewnianych czy blachy ryflowanej. Przy projektowaniu przejść oraz na etapie ich optymalizacji warto zapoznać się z usługami Sikla. Firma dostarcza szereg innowacyjnie skonstruowanych produktów, a także proponuje inwestorom kompleksowe wsparcie w procesie przygotowywania mocowań rurowych czy planowania instalacji dachowych.
Poszczególne rozwiązania opisane tutaj spełniają szereg restrykcyjnych norm. Warto pamiętać, że projekt przejścia serwisowego lub technicznego może uwzględniać także inne elementy. Należą do nich chociażby balustrady, które muszą zachowywać właściwe parametry pod kątem wymaganego prześwitu czy wysokości poręczy nad podłogą podestu oraz być stosowane we właściwych odstępach między kolejnymi segmentami. Dla przejść technicznych znaczenie ma też instalacja bortnic o odpowiedniej wysokości z dopuszczalnym prześwitem od podłogi.
Bezpieczeństwo eksploatacji
Przejścia serwisowe i techniczne muszą spełniać szereg wymagań w zakresie bezpieczeństwa, aby zabezpieczyć pracowników przed konsekwencjami upadku. Ochrony przed poślizgiem i ryzykiem upuszczenia narzędzi wymaga każda powierzchnia pozioma. Jako zabezpieczenie przed niekontrolowanym opuszczeniem platformy lub upadkiem stosuje się specjalne barierki. Istnieje też możliwość wdrożenia w projekcie zabezpieczeń dodatkowych, takich jak obudowy dla maszyn czy bramki ułatwiające zejście z drabiny. Należy ponadto pamiętać o utrzymaniu właściwej szerokości przejść, zależnej od sposobu eksploatacji oraz wysokości barierek.
Podesty z kraty WEMA trzeba dostosować także w zakresie głębokości i kąta padania schodów oraz poziomu przenoszonych obciążeń. Szczególnie dobrze sprawdzają się konstrukcje antypoślizgowe, zestawione z ciągłymi pochwytami barierek bez otworów czy dopasowanymi bortnicami.
Informacja handlowa, dodano: 2024-03-06
Komentarze, opinie o projektowanie i implementacja podestów z krat pomostowych i wema
Profile do suchej zabudowy Rigips GypSerra
Dla zapewnienia konstrukcjom gipsowo-kartonowym maksymalnej sztywności i trwałości niezwykle istotne jest zastosowanie odpowiednich profili. Mając świadomość ich wpływu na ...







